Hva ønsker du å formidle med forestillingen?   
Helge og jeg har samarbeidet en del før, og vi har alltid hatt en riktig god tone. Det var Foreningen Norden i Molde som tok kontakt for en svensk aften. Det viste seg at både Helge og jeg har gjort en del svensk visemusikk før, og Helge har hatt et nært forhold til en del gamle svenske diktere og visesangere.Vi begynner med Bellmann og har kommet fram til en samling absolutte favoritter helt fram til Åkerström og Vreeswijk.

Hvorfor bør vi velge å se denne forestillingen?
Det blir nok mer forestilling enn konsert - Helge skal også skuespille og blant annet lese litt av både Fröding og Karin Boye. Vi har hatt det veldig artig på øving - vi har fått inkorporert både trekkspill, munnspill, gitar og klikkerter og har planer om å spille på hele registeret, begge to. 

Hva er ditt forhold til Teatret Vårt? 
Jeg var tidlig med på Teatret Vårt, i forskjellige sammenhenger. Jeg lurer på om jeg fortsatt gikk på ungdomsskolen da jeg var involvert første gang. Det var Carl Morten Amundsen som dro meg med på revyer, Heddapris-utdeling, Erasmus Montanus og ei juleforestilling i lag med Valborg Frøysnes som var veldig kjekk, husker jeg. Jeg har alltid likt å spille på teatret, men har i mange år ikke hatt anledning til å binde meg til lengre produksjoner. De siste store var Oliver Twist på Sogn og Fjordane Teater og Lampefeber, jubileumsforestillingen til Helge Jordal da han fylte 70. 

Hva opptar deg for tiden?
For tiden har jeg mange baller i luften. Jeg har to jenter på 5 og 9, så jeg prøver å ikke reise alt for mye. Oppdrag som ble utsatt under pandemien har hopet seg opp i en fin klump nå, så det går i grunnen slag i slag. Jeg skal spille en del med Polkabjørn så snart han er ferdig på fjernsynet, og ellers er jeg engasjert i diverse orkestre og ensembler innen jazz, folkemusikk, tango og visesang, og så sper jeg på med litt studio-arbeid innimellom.

Vel møtt på forestilling!