Olav Hesthagen feirer jul

O Helga Nach

Vi fortsetter suksessen med humorforestilling før jul, og i år kan publikum glede seg til gjensyn med selveste Olav Hesthagen. Olav har flyttet stua si til Teatret Vårt for årets julefeiring, og inviterer både publikum og enslige sjeler hjem til jul. Blant gjestene finner vi også Iver, det operasyngende søskenbarnet, som skal synge jula inn.

Det er duket for tidenes julefeiring, men det viser seg at Olav Hesthagen og Iver er uenig om hvilke sanger som skal synges og hva man egentlig kan gi som gaver. Olav er glad i alle julesanger, bortsett fra O helga natt. Hvorfor i all verden liker han ikke den sangen?

Ivers karriere har dalt nokså kraftig siden han ble vraket fra Bettan sitt juleshow. Hvis det ikke hadde vært for at Anita Skorgan fikk jobben i stedet, ville det vært BettanIver nå – Ikke BettAnita. Han får derfor utfolde seg som musikkovermester og allsangleder i kveldens juleferiring.

Raust og åpent, kanskje for åpent, inviterer Hesthagen venner og andre enslige sjeler hjem til seg til jul. Hit kommer gjestene Simen, en nordnorsk danser, og Sindre – et ihuga medlem av Tornekrattet som Hesthagen møtte på cup-tur tidligere i år. Olav har også hyret inn Bjørnar Teigen som konferansier, for å styre showet i mål.

Blir det en god jul eller ikke? Rekker de å pynte? Skal Ragnhild hentes på flyplassen? Og hva skjedde egentlig med juleølet?

Velkommen til det som skal vise seg å bli O Helga Nach.

God jul.

Terningkast 5, Romsdals Budstikke

Lars Melsæter Rydjord er en fantastisk artig og dyktig skuespiller som gestalter typer han både «nailer» og skaper uforglemmelige skikkelser av.

Sier ikke mye mer til kommende julebordteaterpublikum i Molde enn; gled dere!

… når Olav Hesthagen inviterer til sin stue, hvor liten den er, så blir det fest så det synger!

Fantastisk! Sier ikke mer!

Julebordstilbud Kafé Kurt og Teatret Vårt

Humor på julebordet er en sikker suksess. Etter forestillingen inviteres dere til bords i Kafé Kurt, hvor dere tilbys en innholdsrik buffét med tradisjonell norsk julemiddag, kaffe og et fristende dessertbord.
Fredag 8. desember kl. 19.00 | Lørdag 9. desember kl. 19.00

Pris
8. og 9. desember kr. 1030,- inkluderer forestilling og julebuffét inkl. kaffe og dessertbord.
Ved ønske om vegetar-alternativ, ta kontakt med oss på markedsavdelingen. For mer informasjon og bestilling, kontakt markedsavdelingen marked@teatretvart.no | 71 24 02 80

Premiere 29. november 2023

Varighet ca. 90 minutter